Saturday, November 21, 2009

Bila hari Hujan~

Topik xder kena mengena ngan tajuk...

Dah berapa hari dah aku asyik jadik draber tukang p hantar kawan-kawan balik kampung. Tapi aku yang rumah dekat ni tak balik-balik jugak. Rasa macam malas pulak nak balik rumah. Tapi duduk rumah sewa ni pun boring jugak. Nak termuntah rasanya mengadap laptop 24 jam sampai dah tak tahu nak bukak apa. Banyak jugak blog-blog yang sempat aku khatam. Tapi sungguh tiada idea untuk tulis blog.

Cuti ni pun tak plan nak kerja. Rasa macam malas jer. Memang pecah rekod la kalau tak kerja, sebab setiap kali cuti hujung tahun aku kerja. Start dengan kerja kilang 2 kali, kedai jual tudung la, kedai makan la,paling dahsyat kedai bunga sehari....apa lagi ya??...tak ingat dah. Memang tak tahu la nak tambah pendapatan macammana. Minat berniaga tuh ada. Tapi slalu sangat dah aku hangat-hangat tahi ayam.

Seingat aku dulu aku pernah jual topup..tapi tah brapa lama tah tahan. Pastuh aku jual tudung plak.Bleh la tahan untung. Tapi orang asyik hutang ja. Manalah namanya untung macam tuh. Pastuh aku jual minyak wangi...modal je lepas. Kawan-kawan aku banyak tak bagi support. Ntah la. Bila pk balik barang-barang yang kekadang diorang jual leh jer aku support. Time bila time aku haramnya nak tolong kawan. Dulu, aku slalu sangat buat baik kat orang tak kena tempat. Sampai leh sampai kena pijak kepala. Tapi bila time aku susah, semua buat derk je. So sekarang ni, kalaulah aku nak berbudi mesti aku pk camana kalau aku susah nanti. Ada tak potensi dia nak tolong aku. Hahahaha....sangatlah berbaur tak ikhlas. Rasa macam lari topik plak....

haha..tengoklah nanti kot-kot aku terlebih rajin nak kerja. Ikutkan kewangan memang wajip kerja ni. Dah la duit banyak nak guna. Praktikum lagi, sewa rumah lagi, bayar duit Indon lagi, makan lagi, minyak lagi...camana nak cari duit dengan senang????


2 comments:

  1. a'a

    tak tahulah jadik ke tak
    satu class kitorang

    zack nak ikut ke?
    meh nak bawak

    ReplyDelete