Wednesday, July 22, 2009

Berita Dari Sekolah -1

hari ni aku mengajar lagi
oh memang sangatlah menduga perasaan

pada mulanya aku berazam untuk jadi seorang guru yang lemah gemalai aka tidak menakutkan pelajar aku
malang seribu kali malang bila masing-masing tunjuk belang
dah la budak lelaki ramai xder pergi latihan bola sepak
ingat ke kelas nak diam lah
rupanya banyak jugak yang jenis nak tarik perhatian
*sigh..malas aku nak layan

alhamdulillah..semua bebudak bersemangat dan bersungguh-sungguh nak buat topeng yang aku ajar
keadaan agak berbeza dengan kelas hadapan yang rumate aku ajar
bila pasang je lagu..murid-murid kelas dia akan menyanyi penuh semangat
oh..sangat berbezalah dengan kelas aku
depa diam jer..
oh..mungkin depa xtahu lagu tuh ataupun malas nak menyanyi
dulu mula-mula aku pasang lagu Melayu. Tapi bila aku tinjau depa tak pandai lagu Melayu. Bila aku tukar plak lagu English..pun depa tak tahu.
Habis..takkan aku nak pasang lagu Tamil kot. Aku tak tahu la??
Mungkin aku patut masuk sehari awal untuk buat kelas Muzik kat depa
Sesapa ada cadangan apa patut aku buat untuk tarik perhatian pelajar untuk set induksi dan penutup selain dari nyanyian??

Sepanjang sebulan aku dan rumate berada kat sekolah nie, lec baru sekali jer datang. Tuh pun mai observe rumate aku. Tah bila ntah dia nak datang observe aku. Kalo tak datang lagilah bagus ohh..tapi bagilah markah banyak2 kat aku ya.

sekian berita dari sekolah

No comments:

Post a Comment