Tuesday, February 10, 2009

KenapA MereKa Slalu BerEmOSi Ohhh~~

kenapa mereka slalu beremosi??

pada ketika dan saat yang sangat lurus
mereka sangat-sangat beremosi
bila kita asyik bicara isu soalnya gender
phuiiiii...aku rasa nak gelak cam haram
bila tengok gelagat dan gaya mereka
sedang bila aku selidiki
persoalan kita tiada kena mengena
malah soalan kau jauh menyimpang
kenapa kau fikir kau bagus??
aku sangat malas hendek melayan orang perasan bagus
kau sangat asyik bicara
seolah kaulah pendekar yang pantang dicabar
kau ego!
serius aku cakap kau ego
kau tak faham soalan
kita bicara tajuk lain
kau serang persoalan lain
apa kau tak faham soalan?
bila aku tegur
kau kata aku salah
ok aku salah
aku salah sebab aku beralah
bila aku beralah tak bermaksud aku salah
aku sangat rasa begitu dungu untuk mebutirkan bicara
oh sungguhlah
aku tak kisah kau rasa kau menang
kerna kapan sampai bila kita ungkit isu ala-ala
kau melencong ke isu kaulah hero
aku dan kawan-kawan tak pernah meragui ketuanan kau dalam hati, diri dan jiwa kami
tapi kau sombong!
aku biarkan kau menang supaya kau rasa bongkak
riak dengan segala kepantasan mulut kau berfikir
aku takkan doakan kau tersungkur
aku doakan Allah tunjukkan jalan
bukan apa
supaya kau faham soalan

No comments:

Post a Comment