Sunday, September 27, 2009

kenapa rasa marah
atas rasa segala kerasukan segala
kitalah paling berkuasa

rasa ini tidak best
bukan macam minum kacang soya gula merah depan maktab
rasa ini rasa setan!
rasa kuat dan jahat
gagah lazat dan terhebat

rasa ini parah
lama2 kita goyah
kenapa mesti punyai rasa kotor itu

tolong jauhi aku
aku punya amarah kuat segala
tolong elak dari rasa lantang itu!

aku ini orangnya sadis
kerna rasa itu memburuku
buat aku jadi keliru
aku jahil sebenarnya

tiada orang harus betulkan
betulkan diri sendiri
rasa itu mampu membunuh

demi masa
tekad!
esok permulaan
ubah segala rasa
biar terserlah molek belaka

kerna rasa itu
buat orang yang kita cintai
makan luka hati

tolong sadar
hidup ini cuma persinggahan
siapalah kita nak berajakan rasa itu
tidak sesempurna mana kita ini

maaf
selalu bertuankan rasa itu
aku sadar segala buruk semata
tapi sudah terlewat gamaknya

tolong aku
kerna biar rasa itu terpadam
parutnya terus terpahat kekal!

maaf

No comments:

Post a Comment