Thursday, January 28, 2010

Berinternet secara free

Gila aku berinternet di cerok dapoq!

Nak dijadikan cerita, aku terfikir nak pakai broadband sejak berulang alik dari rumah mak, rumah opah dan maktab (aku pindah jap dari rumah sewa untuk jaga mak aku) Banyak pihak yang sokong dan ada plak pihak yang bersungut broadband supo siput. Untuk tidak mengambil risiko aku terfikir lebih baik ambik streamx. Masalahnya bayaran line tenet yang berjuta-juta zaman aku muda dulu tak bayar-bayar sampai dah dapat surat mahkamah. (dah potong). Kalo nak daftar len kena tunggu lama dan ada kontrak selama 2 tahun plak. Sudah. kena plak aku merantau jauh nanti sapo plak nak guna dan bayarkan.

Bermulalah plan aku

Aku dapat tau tok sedara kat kampung aku ni pasang streamx. Masalahnya dia ni jenis bling2 skit ($$). Kalo aku mintak password kan , ada plak dia suruh aku bayar separuh dianya bayaran. Pastuh semalam, aku ngan nekadnya p umah dia kata nak tumpang internet jap. Aku dapat ja password, online dalam 15 minit , pastuh aku bayar RM 2 dan blah (dia terima oh duit tuh). Sampai-sampai umah ja aku try. Alamak..x dapat daa.Punyalah aku ke sana ke sini cari line, alih-alih ada gak 1 bar kat ceroq dapor umah aku. Kira-kira dalam 20 meter lebih la jarak dia. Kalaulah tok sedara aku tuh tak pindah rumah dari belakang rumah aku, sure aku dapat full bar. (rumah dia dulu belakang rumah aku ja-jarak kira dalam 5 meter).

alhamdulillah..dapat juga aku merasa berinternet secara free.

No comments:

Post a Comment