Friday, January 29, 2010

Alhamdulillah..

Hari ni dah selesai segala yang tak pernah selesai selama ni. Ustad yang datang tuh dah buat pelepas untuk halau "benda" di kawasan rumah dan yang ganggu mak selama ni. Nak percaya atau tidak benda dah ada depan mata. Adik aku Siti Aishah yang jadi perantara.

Lepas selesai ja, angkat-angkat mak terus rasa ringan. Cuma ustad tuh mintak jangan urut dengan minyak. 2 hari lepas ustad dah mintak barang-barang yang ada benda tuh. Rupanya arwah tok dulu ada simpan batu giling yang dia mintak dari mak sedara dia. Dalam batu giling tuh lah ada penunggu. Mungkin la tok sedara aku plak dapat dari mana-mana. Mak aku plak anak tunggal. Kiranya memang macam perwaris la. Ustad tuh kata, selama ni dia tak kacau mak sebab badan mak kuat dan mak tak pernah tinggal solat. Xder jalan la nak kacau. Bila badan mak lemah dan x boleh nak bersolat senanglah dia nak ganggu fikiran mak. "Benda" pengganggu tuh pun sebenarnya ada 2. Satu kawasan kejiranan yang ganggu rumah kami dan satu lagi yang ganggu mak. Alhamduulillah..ustad tuh kata benda-benda tuh semua dah keluar ikut asap. Manakala batu giling tuh, pak sedara aku dah tinggalkan dekat Tupah.

Ntah la..macam-macam la mistik ni. Dulu kalau nak angkat mak aku, memang tak laratlah kalo seorang. Aku ngan Siti Aishah(adik)pun buat-buat gagah jer nak angkat. Sekarang ni alhamdulillah senang sungguh nak angkat duduk. Mak dah ringan. Alhamdulillah. Siti seorang dah boleh nak angkat mak bagi duduk. Muka mak pun dah berseri dan bersemangat sikit dari dulu. Cuma ustad pesan xleh berurut guna minyak. Mungkin orang yang urut tuh ada guna benda-benda, dan benda-benda tuh leh ganggu mak lagi. Gangguan tuh bukannya dalam bentuk histeria gituh. Cuma pemikiran mak boleh menggambarkan perkara tak berlaku.

Tapi bila fikir-fikir balik, aku kesian dekat tok. Susah tok nak meninggal dulu. Bukannya dia ada amal benda bukan-bukan. Malah tok sangat beramal orangnya. Siang malam hidup tok hanya mengaji dengan arwah tokwan. Walaupun tok tak pandai agama, tokwan banyak bimbing tok. Inilah perbuatan syaitan laknatullah nak menyesatkan umat manusia.

Aku nak pesan pesanan ustad tuh. Ustad tuh kata, kalau ada sapa-sapa sedekah barang-barang kat kita, selidik lah dulu. Bukan apa, kita tak tahu niat orang macam mana. Rambut sama hitam, hati lain-lain.

Pagi tadi, pihak hospital Pulau Pinang telefon. Ada ka depa bagitau suh pergi Hospital Besar Pulau Pinang 1 haribulan 2 untuk operation kepala nak masukkan tulang kepala mak..Hah???? tergejut bewak aku baru dapat tau mak xder tulang kepala. Kenapa doktor x bagitau apa-apa pun masa nak balik dari Hospital dulu. tergejut gila kami sekeluarga. Dah la lagi 3 hari nak pergi baru nak bagitau. Nak harapkan sapa nak pergi. Patutnya pergi 10 haribulan untuk check kepala. Pak sedara aku pun dah mintak cuti. Ni dia nak kena tukar tarikh pulak. Kesianlah aku tengok sedara sekeliling aku pun terlibat sama dalam kesusahan kami sekeluarga.





No comments:

Post a Comment