Monday, October 12, 2009

Dalam dunia nie memang diciptakan Allah SWT dengan selengkapnya. Bermacam-macam perangai manusia yang kita hadapi sama ada kita sedari atau tidak. Bersyukur kiranya kita bertindak sebagai pemerhati yang perhatikan sikap manusia-manusia lain dan jadikan itu sebagai pengajaran.

Aku baru sangat berhadapan dengan manusia yang aku kira sebagai tidak kenang budi. Aku letakkan aku di tempat dia dan dia di tempat aku. Dia buat aku macam takkan lagi berjumpa dengan aku. "Apa?" "Apa?". Apa kau ingat kau siapa. Amboi-amboi. Kau anak rajalah bermastautin sorang-sorang di situ. Bila kau perlu kau buat baik. Biar kita usah berbuat baik. Kita lihat siapa yang susah nanti. Manusia..manusia..asyik pk ikut kepala lutut ja. Tak usahlah kata orang. Esok-esok aku pun jadi orang yang sama.

"Apa?" "Apa?" -----Klik..terus kunci pintu. Bedebah aku sumpah!

3 comments: