Wednesday, May 6, 2009

Hoi jantan!

Kenapa aku mesti panas baran bila mendengar kata nista
kenapa aku mesti menjawap


persoalan yang sangat stabil
kenapa aku harus menjerit
shit


kerna aku bukan wanita lembut
yang pandai berdondang sayang
menuturkan kata manja senada seirama


kerna aku dilahirkan sebagai wanita kental
slalu berdikari
x mengharap ehsan lelaki

Align Center
ya aku bukan wanita lembut
walau kadang aku menangis
ya ..jawapan yang pasti
aku menangis kerna aku masih wanita



aku minta tolong ya
tolong jangan ungkit kisah aku
kerna aku langsung dan tidak teringin
untuk mengambil tahu kisah kamu
aku tidak perlukan kamu dalam hidup aku



dan aku terfikir
apakah hak kamu untuk menyebut walau sebutir zarah tentang diriku
aku bukan empunya kamu



tak usah kamu nak menunjukkan jaguh
tunjuk jantan seolah wira sangat kamu ini
tolong ya dengar
aku tidak takut
sungguh
aku sangat tidak takut


kamu mempersoalkan
aku menangis
ya aku menangis
memang aku menangis
kenapa ya
salah aku menangis?


cuba kalian bayangkan kalau aku tidak menangis
aku akan terus melawan kata-kata kamu
aku akan terus menunjukkan muka bongkakku dan mendabik dada
apa jua perbuatan kamu
aku akan mampu lakukan


oh apa ya
oh ya
menendang kerusi dan melayang nun jauh dengan kaki gagah seperti kamu
menhentak dan menumbuk meja seperti kamu
atau mungkin menjerit dengan lantang seperti kamu
oh ya
lupa kamu ini suaranya
seperti seorang tentera want to be tapi tak jadi yang maha berkuasa


aku menangis untuk menahan segala keinginan ini
menangis untuk menginsafkan diri aku ini


aku jelek
kerna aku rasa kau dayus
apa guna segala yang kau lakukan
aku tak takut semua dongengan itu
asal kau rasa puas
silakan


jika kau jantan berani
lawanlah dengan org yg badannya seperti kamu
otaknya dungu seperti kamu
panas barannya seperti kamu
supaya kita tau siapa menang


jika kamu dan aku beradu tenaga
pastilah kamu menang walau aku tak takut
oleh itu
aku katakan kamu dayus


oh ya kamu yang dayus
maafkan aku
atas segala kata aku
tolong ya
usah kita bertegur lagi
kau sangat tidak matang
berfikir guna kepala lutut
tidak perlu ya
mengungkit kisah aku
aku tak mahu wujud dalam kisah kau
biar aku tentukan kisah aku
tanpa jantan seperti kau~






2 comments: