Thursday, May 7, 2009

hei # 2

huh

aku bosan setiap hari dok menadah muka dan telinga medengar perkara-perkara yang haram tadak paedah bagi aku
tambah bosan tahap cipan bila tengok menatang tuh gelak
haram

hari nie aku degar citer baru
kamu tuh dok fitnah aku
bangang

ada sumber leh dipercayai bagitau aku kata kamu yag aku ceritakan kata aku slalu dok ungkit kisah lama dia
senang citer bekas dia la
bengong
dia sedar diri x dia yang slalu datang menempel tanpa diundang
ungkit kembali bunga2 cinta lama dia tanpa perlu ditanya
diulangi tanpa perlu ditanya
malah semua orang aku rasa tahu
semudah2 itu mereka akan mendapat cerita tanpa perlu ditanya

malah sewaktu mula2 bunga cinta dia bersemi pun
asyik masyuk sangat bercerita mengenai bunga cinta dia yang merupakan teman lama kononnya baik kepada aku
ada aku tanya kisah dia??
ada ker
dia sendiri yang tawarkan diri nak menjaja cerita dia kepada aku
dan aku dengan bodohnya atas dasar kawan
terpaksa tadah telinga mendengar keluhan-keluhan cinta dia

tolong ya
berani dia sebar fitnah bahawa aku pernah mengungkit kisah silam dia umpama mana dia mengungkit kisah aku
tolong ya
secara benar
dia baru sahaja menceritakan kepada aku duka laranya bekas dia telah ada empunya baru
oh ya
tanpa aku pinta
sikit pun aku tak tanya

sudahlah
x payahlah kamu
ungkit kisah begitu
aku rasa bagai mahu ketawa pecah perut
kamu tiada alasan sempurna
bagai budak tak matang lapar susu mak
nak perhatian
minta belaian manja
aduhhh..tolong ya
jauh dari aku

No comments:

Post a Comment